kungblekfis.blogg.se

När detta skrivs är jag bakis så fattar mig kort:
Det här är en blogg med dikter, mest rimmande sort

Faunafanatism

Publicerad 2016-07-02 10:35:45 i Allmänt, poesi,

Det framgår nog inte, inte många vet
om min grava djuriskhet
Jag är som en koala, klängig som satan
som en kelsjuk katt som förföljer dig på gatan
en nakenhund som kräver värme för att överleva
eller en ål som vill dra in dig i en skreva
en kliché-boaorm som vill kramas ihjäl
du får klubba ihjäl mig – jag är en besatt säl
Stundvis en bekymmersfri, sjungande stare
ibland en löpande, rovdjursjagad hare
Att balansera alla arter är inte alltid lätt
men när jag är många djur är du bara ett
Trots min biologiska mångfald har jag mycket kvar att lära
för en ensamvarg kan man inte komma nära

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kung Blekfis

Skriver sexistiskt, sanningsenligt, strunt. Rimmar roat regelbundet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela