kungblekfis.blogg.se

När detta skrivs är jag bakis så fattar mig kort:
Det här är en blogg med dikter, mest rimmande sort

Manus absente

Publicerad 2016-07-07 10:13:00 i Allmänt, poesi,

Jag saknar hans händer något helt förbannat
jag misslyckas helt med att tänka på nåt annat
deras storlek, räckvidd, grova estetik
och fingrarnas dansande, trevande teknik
hur båda mina händer lätt omsluts av hans ena
känslan av hur de vandrar upp längs bena
handryggens bredd - den största jag skådat
minnena av hur axlar, ljumskar knådats
"Men förminskar du inte hans person nu?"
frågar en vän. "Tänk om det var du!"
Jag kan knappt svara, längtan gör mig sjuk
Men okej då, jag saknar också hans fina personlighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kung Blekfis

Skriver sexistiskt, sanningsenligt, strunt. Rimmar roat regelbundet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela