kungblekfis.blogg.se

När detta skrivs är jag bakis så fattar mig kort:
Det här är en blogg med dikter, mest rimmande sort

Med vänner som dig

Publicerad 2016-07-02 10:47:13 i Allmänt, poesi,

Tack för omtanken jag fick, den värmde verkligen
hur mycket det betydde tåls att sägas igen
Jag vet att jag ju har tendens att gå i slutenhetsfällan
och öppnar upp och visar känslor alldeles för sällan
Men nu fick du ett fönster, fick ana nästan allt
av det som gör ont och som är mörkt och kallt
Cynisk har jag varit så länge jag kan minnas
aldrig vågat tro att så fina vänner kunde finnas
Men jag fick stöd och kärlek i enorm eufoni

Fast nä, du ringde aldrig, min dikt är ironi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kung Blekfis

Skriver sexistiskt, sanningsenligt, strunt. Rimmar roat regelbundet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela