kungblekfis.blogg.se

När detta skrivs är jag bakis så fattar mig kort:
Det här är en blogg med dikter, mest rimmande sort

Krav på kärleken

Publicerad 2017-03-01 18:42:28 i Allmänt,

"Vad vill du av mig?" frågar du, rädd för höga krav
"Jag har blott en pöl, du vill väl ha ett hav?"
Jag funderar noggrant för att komma på
vad som är viktigt för mig när man är två:
Jag vill att du har mig som kontaktperson på jobbet ifall något skulle hända
och att det är ett nummer dina kollegor aldrig någonsin behöver använda
Jag vill att min sjuåriga systerdotter som länge avgudat mig
till mitt förtret byter favorit och tycker mest om dig
Att du alltid tar min sida i hetska diskussioner
eller åtminstone de gånger jag bråkar med elaka personer
och att du först när vi är hemma och ingen kan höra
pedagogiskt pekar ut de fel jag lyckats göra
Jag vill att vårt sex ska vara roligt, bra och alltid bådas val
men också att du beordrar mig att suga av dig under telefonsamtal
Jag vill att du står ut med min valda musik
att du vill följa med till mina favoritfik
Att jag vågar be dig vänta trots att du blir sur
och att du ibland lagar maten när det är min tur
Jag vill att du nån gång möter mig efter en lång dag
och kysser mig offentligt inför mitt arbetslag
Det finns säkert mer, men just nu får det räcka
Jag tror det här kan sammanfatta resans första sträcka
Jag vet inte om det krävs ett hav för allt det här
Jag tror nog pölar räcker, så länge man är kär

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kung Blekfis

Skriver sexistiskt, sanningsenligt, strunt. Rimmar roat regelbundet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela