kungblekfis.blogg.se

När detta skrivs är jag bakis så fattar mig kort:
Det här är en blogg med dikter, mest rimmande sort

Varningstext

Publicerad 2018-02-26 18:27:10 i Allmänt,

Faran i att strössla dikt med sanning
ingen kan se skillnad på de två
ord har kanske använts för dess sting
plötsligt får de mig att uselt må
när insikten om att min läsarskara
blind för nästan varje distinktion
fräckt läser det jag skrivit för att bara
tolka moll och dur som samma ton

Men känslan är en fjäder, dikten höna
sök i minnets bank så inser du
att ingen nånsin sett mig be och böna
varför skulle jag ha börjat nu?
Nej verklighets-Thérèse är mer stramt hållen
hon säger mycket sant men lyssnar mest
att härja, supa, kränka hör till rollen
som diktas om, vi tycker det blir bäst

Visst skiftar sant och falskt, det är nyanser
och utan dem så skulle jag ej våga
att skriva något alls, nu tar jag chanser
Behöver du mer klarhet får du fråga
Sök upp den som är gjord av kött och blod
när dikt-Thérèse betett sig rent förfärligt
Vi måste kanske båda fatta mod
På raka frågor svaras alltid ärligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kung Blekfis

Skriver sexistiskt, sanningsenligt, strunt. Rimmar roat regelbundet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela